Wakacyjny wyjazd Służby Liturgicznej i rodziców

W dniach od 9 do 12 sierpnia nasi Ministranci wraz z Rodzicami pod opiekę Ksiedza Mateusza uczestniczyli we wspólnym wyjeździe do Kalwarii Zebrzydowskiej, Łagiewnik, Krakowa i Wadowic.

Nasz wyjazd rozpoczęliśmy od pobytu w Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Łagiewnikach, gdzie uczestniczyliśmy w modlitwie koronki do Bożego Miłosierdzia oraz w Mszy św. w Bazylice. Z pomocą Siostry ze zgromadzenia sióstr Matki Bożej Miłosierdzia poznaliśmy dość dobrze to miejsce oraz życie Św. Siostry Faustyny Kowalskiej. Następnym punktem wyjazdu był pobyt i modlitwa w Sanktuarium Św. Jana Pawła II, które również znajduje się w Łagiewnikach. Po dość intensywnym dniu dojechaliśmy na miejsce naszego noclegu do Kalwarii Zebrzydowskiej. Większość uczestników po raz pierwszy zobaczyła to niezwykle miejsce: Sanktuarium Matki Bożej Kalwaryjskiej i od samego początku była oczarowana tym miejscem gdzie mieliśmy możliwość być przez trzy dni.

W drugim dniu naszej pielgrzymki odwiedziliśmy Kraków zaczynając zwiedzanie od Katedry Wawelskiej i Zamku Królewskiego. Byliśmy tradycyjne u Smoka wawelskiego, który przywitał nas płomiennym uśmiechem. W Krakowie zwiedziliśmy również stare miasto z najważniejszymi zabytkami i kościołami. Zwiedzanie zakończyło się na rynku głównym w Krakowie gdzie każdy mógł się posilić przed dalszą drogą.

Sobotę spędziliśmy w Kalwarii Zebrzydowskiej rozpoczynając kolejny dzień od Mszy św. w kaplicy Matki Bożej Kalwaryjskiej. Po pysznym śniadaniu z pomocą miejscowego przewodnika poznaliśmy historię sanktuarium oraz obrazu Matki Bożej. Po południu nie mogło zabraknąć spaceru po drużkach kalwaryjskich rozsianych w piękniej zielonej scenerii. Przeżyliśmy również na tzw. drużkach nabożeństwo Drogi Krzyżowej idąc od pałacu Pilata poprzez kolejne kapliczki aż na Golgotę, co nie było łatwym wyczynem gdyż z każdym krokiem droga była coraz trudniejsza…

Ostatni dzień spędziliśmy w Wadowicach – rodzinnym mieście Św. Jana Pawła II. Po przyjeździe odwiedziliśmy cukiernie gdzie wszscy ze smakiem zajadali się papieskimi kremówkami. (Co można zobaczyć na zdjęciach) O 12.00 byliśmy na Mszy św. w Bazylice Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny na Wadowickim rynku. A na zakończenie zwiedziliśmy Muzeum – Dom Rodzinny Św. Jana Pawła II.

Dla wszystkich uczestników był to wyjazd pełen wrażeń, każdy mógł poznać nowe ciekawe miejsca ale przede wszystkim moglibyśmy bardzo miło spędzić te dni budując wspólnotę służby liturgicznej naszej Parafii.

Bardzo dziękuję Wszystkim za udział i wspaniałą atmosferę i życzę Ministrantom i Rodzicom jeszcze udanych wakacji.